דלקת מפרקים שגרונית 07.09.2020

טיפול עם אבטספט בדלקת מפרקים שגרונית לאחר ניתוח אורתופדי

האם טיפול באבטספט מעלה את שיעור הסיבוכים לאחר ניתוח בדלקת מפרקים שגרונית בהשוואה לתרופות סינתטיות משנות מחלה סטנדרטיות?

דלקת מפרקים שגרונית. אילוסטרציה

מטרת המחקר היתה לבדוק האם טיפול עם אבטספט גורם ליותר סיבוכים לאחר ניתוח אורתופדי במטופלים עם דלקת מפרקים שגרונית בהשוואה לתרופות סינתטיות משנות מחלה סטנדרטיות (csDMARD).

המחקר התבצע באופן רטרוספקטיבי בצורת מקרה ביקורת ונערך ב-18 מוסדות. במחקר נכללו קבוצת מטופלים אשר טופלו עם אבטספט, קבוצה שבה טופלו עם csDMARD וקבוצה שבה טופלו עם סטרואידים (קבוצת ביקורת).

סיבוכים לאחר ניתוח כללו זיהום באתר הניתוח, ריפוי פצע מאוחר, פקקת ורידים עמוקה או תסחיף ריאתי, התלקחות ומוות. שיעור ההיארעות של סיבוכים לאחר ניתוח בשתי קבוצות הטיפול הושווה באמצעות מבחן Mantel-Haenszel. גורמי סיכון לסיבוכים לאחר ניתוח נותחו באמצעות logistic regression model.

סך הכל 3,358 מקרים נאספו, מתוכם נכללו 2,845. בתוצאות המחקר לא נמצאו הבדלים בין הקבוצות מבחינת שיעור היארעות סיבוכים לאחר ניתוח.

מסקנת החוקרים היתה שבהשוואה לטיפול עם csDMARD ו/או סטרואידים ללא אבטספט, תוספת של אבטספט לא הובילה לעלייה בשיעור הסיבוכים לאחר ניתוח במטופלי דלקת מפרקים שגרונית שעברו ניתוח אורתופדי.

מקור:

Hiromu Ito et. al (2020) The Journal of Rheumatology  DOI: https://doi.org/10.3899/jrheum.181100

נושאים קשורים:  דלקת מפרקים שגרונית,  ניתוח אורתופדי,  זיהומים,  אבטספט,  סיבוכים הקשורים לניתוח,  מוות,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו